tisdag 18 augusti 2009

Va f-n!

Just nu är min häst inte mycket värd i mina ögon. Har sedan nästan tre veckor tillbaka skrittat honom på hårt underlag då han lyckats sparka sig på hasen (!).
De första dagarna fick han stå helt eftersom benet var mer som en trästam en ett spinkigt hästben. Sen när den värsta svullnaden försvunnit fick jag rådet av min veterinär att skritta honom för att han inte skulle hitta på något mer hyss i boxen och hagen (ah, hur väl min veterinär känner min härliga häst).
Ibörjan gick svullnaden ner mer och mer, men sen stannade den av, så jag ringde min veterinär igen. Nu har han blivit kollad och jag har fått det underbara beskeddet att jag i en månads tid fram över måste typ blistra honom över svullnaden just innan jag rider honom, sen ska han röra på sig varje dag med en massa skritt på hårt underlag samt lite trav på hårt underlag. Max tio minuters vanligt jobb inne på banan men ingen hoppning på ca 1 månad beroende på hur han svarar på behandlingen.

Så nu kan jag hälsa tävlingarna i september "bye-bye". Jäkla häst! Det är helt otroligt att han inte kan hålla benen i marken, förra året var jag borta hela året då han lyckades dra på sig olika "trauman" på frambenens senor då han lekte rodeo i hagen.
Just nu vill jag bara dra något gammalt över mig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar