lördag 29 augusti 2009

Hästfest


(Prisutdelning efter gymkhanan för vuxna, där hade vi flera western ekipage som kommit från stall i närheten vilket var jätte roligt att se)

Idag har vi hästfest på stallet. Jag åkte tidigt imorse så att jag var där strax efter 8. Började med att rida min mans häst så det var gjort innan tävlingarna började.

Sedan var jag funktionär för gymkhanan, banbyggare för både gymkhana och hoppningen, prisutdelare och en hjälpande hand i övrigt. Passade på att skritta ut på Mr T under lunch pausen så även han fick komma ut en sväng. Han älskar ju att tävla så han var på hel spänn och trippade glatt fram med höga förhoppningar. Min stackars prins, att vara halt är inte hans melodi.

Klockan 5 precis när hoppningen började tackade jag för mig, men tävlingarna kommer att fortsätta till sent ikväll. Men efter att ha svettat mig igenom polon och ridbyxorna efter en hel förrmiddag och stor del av eftermiddagen gav jag upp. Jag kan meddela att det har varit dryga 40 grader även idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar