lördag 1 augusti 2009

414 euro mot 77 euro

Igår köpte jag nya stigläder till min nya sadel, tills nu har jag använt de ifrån min gamla sadel med de hade fel färg så...

Hur som helst kollade jag först med Hermès vad deras stigläder kostade eftersom det är därifrån min sadel kommer.
Nog för att sadlarna kostar hutlöst mycket, men 414 euro för två läder rämsor?! För det är ju vad det egentligen är. No way!
Hittade ett par ifrån Bates i relativt nära färg och i super fint läder för 77 euro på Padd utanför Nice, så de fick bli de istället.

Passade även på att köpa nya plattor till stigbyglarna, nu i metall. Hoppas dessa ska ge mig bättre grepp ifall jag får gegga under fötterna som en annan gång. Det finns inget värre än att känna att du halkar ur stigbyglarna när du tävlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar