måndag 20 juli 2009

Pizza tortyr

Så igår var vi bortbjudna till en bekants vän. Hon förvarnade mig visserligen att vägen stundvis kunde vara lite väl smal men att det skulle vara värt det när vi kom fram.
Alla ni som varit i Italien vet att vägarna kan vara ruskigt smala så jag tänkte inte mer på det. Det skulle visa sig vara vägen till helvetet, vi har aldrig varit med om något liknande (tur att vi tog min mans bil som är 4 hjulsdriven annars hade vi nog aldrig kommit fram). Vägen var icke-existerande smal och det kändes som att balansera efter en bergskant hela vägen upp.
Väl framme förflöt kvällen väl, vi hade trevligt och, nu kommer nästa makalösa sak, fastän vi bara var 4 styckena insisterade de på att baka tolv (12!) pizzor. De nöjde sig inte förrens de tvingat i mig nästan 2 pizzor. Inte nog med det, när vi åkte hem fick vi med oss 2 pizzor...till lunch nästa dag sa de. Jag vill inte se en pizza på jag vet inte hur länge! Idag har jag endast kunnat äta 2 yoghurtar och en banan, jag är fortfarande helt chockad sedan gårdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar