måndag 6 juli 2009

Enkelt men roligt


Jag fick denna vita klänning av min kollega som gör klädkollektionen till mitt jobb. Personligen tyckte jag att den var as tråkig och verkligen svår buren, jag menar vit och relativt oformad och halvlång...Plus att det kändes som om jag rymt från en tennismatch varje gång jag provade den...så den har legat hemma oanvänd.

Först hade jag tänkt batikfärga den, men tyckte inte heller det kändes helt rätt plus att det verkade vara relativt jobbigt med alla färgbad hit och dit.

Så istället blev det så här:
Jag köpte tygfärg och sedan målade jag upp "havs-inspirerade" mönster som jag sedan kopierade över till kartong, klippte ut och använde som mallar medan jag duttade färg i dem på klänningen.
Mycket bättre enligt mig själv och jag har redan fått massor av beröm för min egen designade klänning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar