torsdag 5 november 2009

Ridning

Igår hade jag ett genombrott med min mans häst under hoppträningen.
Jag har tills i somras bara ridit min mans häst när hans fodervärd inte dykt upp och det under protest. Har alltid tyckt hans häst är alldeles för stark för mig, vilket inte varit en osanning.
Men så slutade fodervärden och jag fick helt enkelt ta mig tid att rida båda (det är lite pysslande med planeringen för att hinna och all min "fritid" försvinner).
Hursomhelst, efter enträget upprepande av halvhalter, övergångar osv. osv. lyckades jag igår för första gången hoppa 6 hinder i följd utan att han A - stack med mig, eller B - fick stopp på alla hinder då han är extremt tittig av sig. Min tränare var mycket nöjd, hurra hurra.
Jag med för den delen. Det var första gången alla mina halvhalter gick igenom, första gången jag kunde reglera tempot på honom utan att han gick emot handen! Rundan kändes klockren, ungefär som det brukar kännas med Mr.T.

Mr. T var förresten spak igår, men efter en helgs tävlande, plus transport och i måndags skrittande för inte tala om gårdagens rodeo när jag försökte longera honom (!), kan jag inte annat än förstå att han var loj igår. Blev mest skritt igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar