fredag 20 november 2009

Förvänd galopp

Tog ledigt från jobbet idag. Red på förmiddagen, gjorde en massa grundövningar med min mans häst då senaste hoppningen gick åt h-vete. Han var helt galen, het som en jag vet inte vad och totalt okontrollbar. Så dag blev det "back to basic" dvs. en hel del start och stop övningar . Dessutom blev det en massa förvänd galopp där det gällde att han inte byte galopp förrens jag bad om det, annars har han en förmåga att byta innan man ber om det vilket retar gallfeber på mig. Gick hyfsat på slutet.

Min skrutt gick väldigt bra i ridningen, gjorde ungefär samma jobb med honom men där funkar redan allt så det var skönt. Desto värre är det med den förbannade klippmaskinen, i förrgår gick det riktigt riktigt bra, men idag hoppade han i luften bara jag satte på maskinen. Åh, vad det är frustrerande och jag ser att han blir lika frustrerad om varför jag envisas att tortera honom med den där läskiga maskinen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar