onsdag 18 november 2009

Klippmaskin

Är det bara min häst som är dödligt rädd för klippmaskinen?!
Han som normalt är en relativt "vettig" häst, förvandlas till en galning så fort klippmaskinen kommer fram. I år har jag försökt vara smart, har under en månads tid vant honom vid den lilla sladdlösa klippmaskinen och nu kan jag ta på honom över hela kroppen med den.

Igår lånade jag en stor vanlig och då var vi mer eller mindre tillbaka på ruta ett igen. Suck!
Men skam den som ger sig. Det ska gå, jag kan inte fortsätta ha det som tidigare. Att varje gång hon som är snäll nog och rakar honom (hinner och kan inte själv) kommer så ska hon utsättas för livsfara. Att droga ner honom har ingen direkt effekt. Han kan vara så drogad att han nästan rasar ihop men så fort hon sätter på maskinen flyger han i luften. Kroppen går relativt bra, men nåde dig om du rakar halsen eller ens tänker tanken att nudda hans ben....
Vi får se hur det går idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar