torsdag 26 november 2009

Lyckad hoppning = sushi och champagne

Igår var jag lite nervös över min hopplektion med min mans häst. Förra vecka gick det så otroligt dåligt att det inte finns ord för det hela.

När jag kom till stallet och såg en totalt galen häst (han höll på flippa ut eftersom de var någon som vallade kor (!) uppe i berget på andra sidan dalen) i hagen. Tog in och gjorde ordning honom medan han gick fram och tillbaka, skrapade med benen, shet och vred sig som en mask med hela kroppen på helspänd.
I början av framridningen var han som en fiolsträng men till min stora lycka hade kossorna vallats långt bort så varken klockor eller hundar hördes och han började slappna av och lyssna på mig. Gjorde mycket kontroll övningar och galoppombyten på mina order.

Själva hoppningen gick super och jag hoppade faktist en hel bana på 10 språng utan tjafs. Kunde rida honom lugnt och fint, helt i min stil!

Min prins är i toppform vilket han visar genom att se "monster" under bänkarna (alldeles för farliga för att passera som vanligt), så bänk sidan gick han antingen på tårna förbi eller 3 meter undan. Så jag fick rida ur honom ordentligt eftersom de har vilodag imorgon och jag vill undvika att han hittar på bus i hagen själv. Klippmaskins tortyren gick även otroligt bra med honom idag så nu börjar det bli dags.
Firade min succé (det gäller att passa på) med sushi och champagne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar