söndag 8 november 2009

En eftermiddag i Nice


(Jag och min man?!)
Igår efter att vi ridit drog jag iväg maken till Nice. Ja, jag fick helt enkelt locka med att göra en av krok in i Nice för att få med honom annars ville han inte komma med.
Hann precis parkera bilen när himlen öppnade sig (tackade min lyckliga stjärna att jag inte tagit på mig skorna jag hade tänkt först, annars hade jag vägrat lämna bilen!) Vi, tillsammans med resten av Nice, sprang i regnet fram till Fnac som stod högst uppe på min mans önskelista att besöka.

Efter Nice, och ett antal nyshoppade CD-skivor senare, rattade jag oss vidare till PADD som var mitt mål för dagen. Köpte nya skydd till min mans häst, salt- och slicksten till min plutt, en halvhård borste till min mans häst och ridvantar till mig.

(På bilden saknas 5 kgs saltstenen)
På vägen hem svängde jag dessutom av till Cap3000. Jag fullkomligen älskar jul, så min lycka var på topp när jag såg att de redan börjat sälja jul dekorationer. Min man hittade två söta älgar som han tyckte "liknade oss". Innan vi åkte hem slog vi till på en kaffe maskin. Min man har velat ha en i flera år men aldrig velat köpa en då vi redan har en hemma. Men nu var det alltså dags att uppdatera den hemma. Själv sitter jag just nu med en ryckande kopp vid datorn och tänker nu prova en första kopp! Ha en trevlig söndag!!
(Ny kaffe maskin)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar