söndag 7 juni 2009

Tävlingsrapport

Så gårdagen gick mindre bra.
Det ös regnade så det går inte att beskriva, min stackars pålles box förvandlades till en slemmig badbalja när spånet sög upp allt regn vatten. Vi bäddade om med halm i botten och spån över och det funkade lite bättre.

Min klass började precis när det slutade regna, men banan var så regn skadad att de första tre hästarna gick omkull i början. Man fick helt enkelt stoppa tävlingen och försöka repparera banan så gott det gick.

Jag var väldigt osäker på hur jag skulle göra då jag vet att Mr.T hatar blöta banor då han är väldigt halkrädd. Men efter ha sett ekipage starta efter att de fixat banan såg det ut att vara värt ett försök.
Framhoppningen gick väldigt bra, men inne på banan blev det en total flopp. Hade ner de två första då han sögs fast i leran och inte kom upp i tid, detta ledde till att han fick panik och vägrade galoppera fram till hinderna utan ju mer jag höll om honom med skänkeln ju kortare galopp gick han i medan han hoppade 3 meter över varje hinder. Två gånger satt jag framme vid öronen och styrde...tragiskt är allt jag kan säga. Men runt kom vi i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar