lördag 5 december 2009

Det gick!


Igår var det dagen jag fruktat för länge = klippdags för min pålle!

Men tack vare att jag varit ihärdig och övat med maskinen innan gick det lysande, visserligen fick han en dos lugnande innan men förut har det aldrig hjälpt mycket och vi har behövt 3 (!) gånger för att kunna klippa honom. Nu kunde vi klippa hela hästen i ett svep och utan alltför mycket protester.

Ska försöka fortsätta öva med maskinerna så senare kanske man även kan klippa benen också. Igår var jag bara så tacksam att mage/flank + bog och hals gick bra att jag inte ville stressa honom ännu mer genom att även raka benen.

Hon som rakar honom (plus mer eller mindre alla hästar i vårt stall och även i andra stall) var lättad även hon, hon erkände sen att hon haft mardrömmar om att måsta raka honom igen....hahaha så hemsk har han varit innan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar