lördag 17 oktober 2009

Hoppträning


Öjöj, vad på bra humör man blir av lite hoppträning.

Visserligen är jag i en formsvacka, plus att jag inte riktigt ridit in mina stövlar än. De är fortfarande halkiga vilket gjorde idag att jag inte alltid följde med i sprången, blev lite efter in i sprången så att säga...ajaj.
Inte så att jag störde honom på något utan mer som en grej som jag måste jobba på själv bara. Mr T hoppade som en gud och tyckte allt var shit skoj.

Övningen var: markbom in till ett litet kryss, ett galoppsprång till räcke, två galoppsprång oxer, ett galoppsprång smalt plank. Det gick alltså ut på att träna upp hans kvickhet i frambenen och för mig att följa med (ahumm) i sprången och rida rakt igenom serien. (Gillar hippsons ritade övningar och har därför försökt mig på att göra det samma)
Gick som sagt över förväntningarna och vi slutade när de sista låg på ca 140 cm. Tror jag gjorde övningen ca 7 gånger, så de höjdes ganska raskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar